Gezond de feestdagen door

Gepost door in Catering Tags: op 31 januari 20170 reacties

De feestdagen in en toch op de nodige kilo’s letten? Dat is zeker mogelijk! Lekker eten op een gezonde en lekkere manier. Door gevarieerd en veel groente te eten zorg je goed voor je lichaam: ook tijdens de feestdagen. Door een aantal kleine wijzigingen voorkom je dat je later spijt krijgt en hou je je gewicht op pijl. Hieronder beschrijven wij 4 tips om jou te helpen om ook dit jaar volledig actief  te zijn.

 

Tip 1: Kleine gerechten zorgt voor snellere doorgang.

Door kleine gerechten te serveren zorg je dat het vorige gerecht al in je lichaam verwerkt is. Dit zorgt ervoor dat je niet alleen sneller verzadigd bent maar ook voor een gezelligere avond! Kleine hapjes zijn namelijk helemaal hip en zorgen dat jij ook tijd hebt om met je gezelschap te praten.

 

Tip 2: Zorg voor een prachtige salade

Zet een witlofsalade op tafel en laat mensen opscheppen wat ze zelf willen. Dit scheelt je niet alleen tijd maar het is ook nog eens ontzettend lekker. Een witlofsalade maken is makkelijk en snel. Het bestaat meestal maar uit 3-5 gerechten. Het voordeel van witlofsalade is dat het ontzettend gezond is en eigenlijk altijd alleen maar bestaat uit groente, fruit en zuivel.

 

Tip 3: Eet spijsverterende groenten.

Spijsverterende groenten zorgen ervoor dat jou lichaam in top conditie blijft. Groenten zijn al erg goed voor jou lichaam, maar dit gecombineerd met deze soort groenten maakt het helemaal perfect. Ook water zou altijd op tafel moeten staan. Naast water is het goed om: witlof, venkel,  boerenkool en snijbiet te gebruiken. Venkel kan je ook als kruiden/ specerij toevoegen.

 

Tip 4: Denk niet teveel, maar geniet

Als jij teveel denkt over alles wat jij eet of nog moet doen zal dit effect op jou lichaam hebben. Denk dus tijdens het eten niet aan wat je eet/ moet doen, maar geniet ten volle. Geniet met je gezin en familie van deze prachtige feestdag en kijk vooruit. Het helpt om interesse in de ander te tonen, dit zorgt ook voor gesprekstof en je leert de ander beter kennen. Of het nu je man is of een goede vriend: je leert altijd wel iets nieuws.

 

Veel tips om jou feestdagen op een gezonde manier door te komen. Het lijkt misschien of dit jou feestdag kan verknallen. Toch zijn er genoeg recepten te vinden die jou die boost kunnen geven en toch een feestmaal zijn. Zo kan je van boerenkool speciale hapjes maken of combineer je witlofsalade met bospaddestoelen. Pak de basis van deze 4 tips en maak er iets moois van. Het belangrijkste van deze 4 is toch het genieten en de kleine gerechten. Zorg dat je dit compleet hebt en je maakt er een prachtige feestdag van!